top of page

2024. január 27-én
szezonindító túrát szervez

Ugocsa non coronat!

Kedves kárpátaljai hazajáró Túratársak!

A Kárpátaljai Hazajáró Egylet a túraszezonját hagyományosan január utolsó hétvégéjén indítja. Immár a 6. idényt kezdjük el taposni. 3 évvel ezelőtt szintén a Fekete-hegyen kezdtünk, ám azóta rengeteg változáson mentünk keresztül, sokan csatlakoztatok hozzánk, s sokan sajnos az ismert körülmények miatt nem tudnak csatlakozni. Kinek első, kinek sokadik túrája volt ez anno. Megismételjük!

Az egykori Ugocsa vármegye történelmi levegőjét szívjuk tüdőnkbe, s érezzük egész nap a lábainkban. Nagyszőlősre érvén a kórház körül szállunk ki a buszból. Innen gyaloglunk a belváros felé, hogy megtekintsük az egykori vármegyeházát, a Nagyboldogasszony római katolikus templomot (Kárpátalja egyik legjelentősebb gótikus emléke és legnagyobb középkori templomhajója), majd Bartók Béla miniszobrát, a ferences-rendi kolostort, végül az Ugocsát évszázadokon át bíró Perényi család kastélyához érkezünk. Innen már csak egy rövid séta a Kankó-vár romjai. Impozáns innen a kilátás a városra és a vidékre, hallhatunk itt Ilka legendájáról és Kapisztrán Szent Jánosról is.

Valódi gyalogtúránk innen indul, eleinte széles földúton, majd erdei ösvényen, csapáson. Maga a túraút kényelmes emelkedővel visz fel a város fölé magasodó "hegy" legmagasabb pontjára. Szezonkezdő, átmozgató túrának és azoknak akik most szeretnének belevágni a túrázásba kiváló, gyerekeknek is ajánlott! 565 m-en állunk. Ismételten kitűzzűk az Egylet zászlaját itt, nemzeti imádságunk eléneklése után egy másik ösvényen indulunk vissza a vár romjaihoz, útközben egy barlangot is megtekintünk, amit szintén legenda övez.

A túra végeztével a Salve étteremben egy tál forró bográcsgulyás vár minket. Ez utóbbi opcionális. Itt lehetőség van Hazajáró pólót is vásárolni.

Még nem látjuk előre az időjárást, így reménykedünk a legjobbakban!

Gyulekező: 7:50, Beregszász, római katolikus templom

Túradíj: Kárpátaljai Hazajáró Egylet tagoknak 150 hrivnya/fő;

Aki nem tagja az egyesületnek: 300 hrivnya/fő;

Gulyásleves: 80 UAH/fő;

A túraigazoló füzet 70 UAH/db.

Utazási költség: 150 UAH/fő

Mit hozzak magammal: túrabot!