top of page
Obavai kő és Szkakalo vízesés

A Kárpátaljai Hazajáró Egylet

szervezésében 2020. szeptember 19-én túrát szervezünk az Obavai kőhöz és a Szkakalo vízeséshez

Obavai kő és Szkakalo vízesés (Pattogó vízesés) túra  a Kárpátaljai Hazajáró Egylet szervezésében.

Időpont: szeptember 19 (szombat).

Szombaton reggel 07:00 gyülekező a beregszászi Silverland bevásárlóház parkolójában, majd 7:15-kor közös indulás. Ismét telekocsi formában utazunk. Beregszász - Munkács - Beregszentmiklós - Kékesfüred (Szinyák) útvonalon haladunk (egy irányban 52 km).

Túránkat Kékesfüred (Szinyák) határából kezdjük. Szinyák, vagyis Kékes a nevét onnan kapta, hogy gyógyhatású forrásainak vize kékes árnyalatú. Az utunk nagy részét erdőben fogjuk megtenni. Tengerszint felett 410 m magasságból indulunk és 979 m magasra kapaszkodunk fel. Megközelitőleg egy irányba 4,5 km fogunk megtenni. Úticélunk a vulkáni eredetű Obavai-kőről pompás kilátással fogad majd a Róna- és a Borzsa-havasra. Az út során nem lesz lehetőségünk vízutánpótlásra így mindenki hozzon magával legalább 2-3 liter vizet. Az időjárás előrejelzés hétvégére elszórtan csapadékot jósol, így okvetlen hozzunk magunkat egy könnyű esőkabátot (felhő űzőnek). Miután visszatértünk, autóinkkal Beregszentmiklós határáig visszajövünk ahonnan egy 1 km-es rövidke kitérővel ellátogatunk a Szkakalo- vagy Pattogó- vízeséshez. Az 1 km-es távolság alatt megközelítőleg 130 m-es szintemelkedésre kell számítani.

Túradíj: Hazajáró egylet tagoknak 50 hrivnya/fő, aki nem tagja az egyesületnek, vagyis még nem vett részt egyetlen túránkon sem, azoknak 100 hrivnya/fő.